Onderwijs Bachelor Nederlandse studenten Studiekeuze en voorlichting Voor ouders

Voorlichtingsmiddag voor ouders van aankomende studenten

Een kennismaking met de toekomstige leeromgeving van uw zoon of dochter
Plaats
8 juni 2024
13:30 - 17:30 uur
Academiegebouw

Voorlichtingsmiddag voor ouders van aankomende studenten

Ouders van studiekiezers hebben vaak veel vragen over alles wat met studeren aan een universiteit te maken heeft. Om die vragen te beantwoorden en om u in de gelegenheid te stellen een indruk te krijgen van de RUG en studeren in de stad Groningen organiseren we deze voorlichtingsmiddag. Voor alle duidelijkheid: het is een algemene voorlichtingsmiddag over studeren in Groningen. Het gaat niet over de inhoud van de opleidingen die de RUG aanbiedt.

Voor wie is deze voorlichtingsmiddag?

Deze voorlichtingsmiddag is bedoeld voor ouders van scholieren die in 5 of 6 vwo zitten en overwegen of al hebben besloten om aan de Rijksuniversiteit Groningen te gaan studeren. De voorlichtingsmiddag is uitsluitend bedoeld voor ouders, niet voor de scholieren zelf. Voor hen hebben we andere voorlichtingsevenementen zoals de Bachelor Open Dag.

Reminderservice

Wilt u een e-mail ontvangen zodra u zich kunt aanmelden voor deze voorlichtingsmiddag? Laat dan uw gegevens achter via onderstaande knop.

Programma

Het programma begint met een plenaire lezing, waarin studieadviseurs en studenten vertellen over de universiteit, studiekeuze, studeren en studiebegeleiding.

Na deze lezing kunt u kiezen uit verschillende activiteiten. Zo zijn er lezingen en presentaties over het vinden van een kamer, studiekeuze, studeren en geld, tijdens de studie naar het buitenland en studiebegeleiding. Er is een informatiemarkt met stands op het gebied van o.a. inschrijving, studiekeuze, Keiweek (introductieperiode), sport en cultuur.

Als u buiten de hectiek van de informatiemarkt om even rustig met een studentendecaan wilt praten over studiekeuze, studeren met een ondersteuningsvraag, geldzaken of andere privacygevoelige kwesties, dan kunt u terecht op het inloopspreekuur van de studentendecanen.

Vindt u het leuk een student van een bepaalde studie te spreken? Kom dan naar de Meet & Greet! Ook kunt u deelnemen aan een stadswandeling of een rondleiding door het Academiegebouw.

Let op: ernstige verkeershinder stad Groningen

Groningen is momenteel erg slecht bereikbaar met de auto. Kijk vooraf goed op de website Groningen Bereikbaar en kies voor het openbaar vervoer, parkeer uw auto op een P&R-terrein aan de rand van de stad en reis verder per bus of kom indien mogelijk op de fiets! Vanaf station Groningen loopt u in tien minuten naar het Academiegebouw.

Brochure voor ouders

Alvast meer lezen? Vraag dan de voorlichtingsbrochure voor ouders aan, over het maken van een studiekeuze en studeren aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Meer informatie

Mocht u nog vragen hebben of meer informatie willen, neem dan contact op met de Rijksuniversiteit Groningen, Team Studievoorlichting & Evenementen, e-mail: studiekiezers rug.nl

Laatst gewijzigd:27 februari 2024 15:21