Onderwijs Bachelor Nederlandse studenten Studiekeuze en voorlichting Schooldecanen

College Carrousel

Een kennismaking met de universiteit op basis van het gekozen profiel
2 t/m 4 april 2024
10.00 - 15.00 uur
Diverse locaties, afhankelijk van het profiel
9 t/m 11 april 2024
10.00 - 15.00 uur
Diverse locaties, afhankelijk van het profiel

De College Carrousel biedt scholieren een eerste kennismaking met wetenschap en universiteit. Daarbij gaat het vooral om het snuffelen aan de inhoud van opleidingen gerelateerd aan de verschillende vwo-profielen.

Doelgroep

De College Carrousel is bestemd voor scholieren uit 4 vwo. Meedoen aan de College Carrousel kan niet individueel, alleen per school.

Programma

Het ochtendprogramma bestaat per profiel uit twee hoorcolleges en uitleg over de verschillende studies die je met dit profiel kunt volgen. De colleges, gegeven door docenten uit vakgebieden die aansluiten bij het gekozen profiel, laten de leerlingen kennismaken met het universitaire onderwijs. Het middagprogramma verschilt per profiel en kan bestaan uit een rondleiding, demonstratie, wedstrijd of spel, georganiseerd en begeleid door studenten. De dag duurt van ca. 10.00 uur tot 15.00 uur.

Meer informatie

Mocht u nog vragen hebben of meer informatie willen, neem dan contact op met de Rijksuniversiteit Groningen, Team Studievoorlichting & Evenementen, via studiekiezers rug.nl.

Laatst gewijzigd:27 juni 2023 11:28