Skip to ContentSkip to Navigation
OnderwijsOpleidingenMasteropleidingenOpleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de eerste graad in Griekse en Latijnse Taal en Cultuur
Header image Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de eerste graad in Griekse en Latijnse Taal en Cultuur

Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de eerste graad in Griekse en Latijnse Taal en Cultuur

  • Testimonial van Student Joost Kooiman

    Het substantieel iets kunnen toevoegen aan de kennis en vaardigheid van leerlingen, inspireert mij enorm

    Naast mijn studie ben ik actief bij een debatvereniging en geef ik training aan leerlingen van het middelbaar onderwijs. Als trainer kwam ik erachter dat kennis overdragen mij niet alleen ligt, maar ook veel voldoening geeft. Na mijn bachelor Griekse en Latijnse taal en cultuur besloot ik daarom een educatieve master te gaan doen.

    Het programma van deze master bestaat uit twee verschillende onderdelen. In het ene deel doe je vakinhoudelijke kennis op, in het andere deel ontwikkel je didactische vaardigheden als docent. De verplichte stages vormen hierin een belangrijk onderdeel. Zo heb ik in mijn eerste jaar les gegeven op een middelbare school in Heerenveen. Een ontzettend leuke ervaring waarin voor mij werd bevestigd dat het onderwijs echt iets voor mij is. Het substantieel iets kunnen toevoegen aan de kennis en vaardigheid van leerlingen, inspireert mij enorm.

    Het leukste vak uit de master vind ik de epigrafiecursus. Epigrafie gaat over de studie en interpretatie van (in dit geval oud-Griekse) inscripties, zoals ereteksten en feestteksten. Dankzij dit vak kon ik met mijn studiegenoten gesponsord een trip naar Athene maken. Naast mijn studie doe ik veel commissiewerk en ben ik actief lid van de studievereniging Boreas. Met deze vereniging heb ik vorig jaar een Griekse tragedie opgevoerd voor verschillende scholen en voor open publiek, zoals de studenten en medewerkers van de RUG.

    Sluiten
    – Student Joost Kooiman
  • Testimonial van Student Amarinske Verkerk

    Student Amarinske Verkerk over de Educatieve Master

    – Student Amarinske Verkerk
  • Testimonial van Gea Hoornsman

    Schoolopleider Gea Hoornsman over docent zijn

    – Gea Hoornsman
  • Testimonial van Bovenbouwleerlingen Vwo

    Bovenbouwleerlingen VWO over de vraag wat een goede docent is

    – Bovenbouwleerlingen Vwo
  • Testimonial van Student Joost Kooiman

    Het substantieel iets kunnen toevoegen aan de kennis en vaardigheid van leerlingen, inspireert mij enorm

    Naast mijn studie ben ik actief bij een debatvereniging en geef ik training aan leerlingen van het middelbaar onderwijs. Als trainer kwam ik erachter dat kennis overdragen mij niet alleen ligt, maar ook veel voldoening geeft. Na mijn bachelor Griekse en Latijnse taal en cultuur besloot ik daarom een educatieve master te gaan doen.

    Het programma van deze master bestaat uit twee verschillende onderdelen. In het ene deel doe je vakinhoudelijke kennis op, in het andere deel ontwikkel je didactische vaardigheden als docent. De verplichte stages vormen hierin een belangrijk onderdeel. Zo heb ik in mijn eerste jaar les gegeven op een middelbare school in Heerenveen. Een ontzettend leuke ervaring waarin voor mij werd bevestigd dat het onderwijs echt iets voor mij is. Het substantieel iets kunnen toevoegen aan de kennis en vaardigheid van leerlingen, inspireert mij enorm.

    Het leukste vak uit de master vind ik de epigrafiecursus. Epigrafie gaat over de studie en interpretatie van (in dit geval oud-Griekse) inscripties, zoals ereteksten en feestteksten. Dankzij dit vak kon ik met mijn studiegenoten gesponsord een trip naar Athene maken. Naast mijn studie doe ik veel commissiewerk en ben ik actief lid van de studievereniging Boreas. Met deze vereniging heb ik vorig jaar een Griekse tragedie opgevoerd voor verschillende scholen en voor open publiek, zoals de studenten en medewerkers van de RUG.

    Sluiten
    – Student Joost Kooiman
  • Testimonial van Student Joost Kooiman

    Het substantieel iets kunnen toevoegen aan de kennis en vaardigheid van leerlingen, inspireert mij enorm

    Naast mijn studie ben ik actief bij een debatvereniging en geef ik training aan leerlingen van het middelbaar onderwijs. Als trainer kwam ik erachter dat kennis overdragen mij niet alleen ligt, maar ook veel voldoening geeft. Na mijn bachelor Griekse en Latijnse taal en cultuur besloot ik daarom een educatieve master te gaan doen.

    Het programma van deze master bestaat uit twee verschillende onderdelen. In het ene deel doe je vakinhoudelijke kennis op, in het andere deel ontwikkel je didactische vaardigheden als docent. De verplichte stages vormen hierin een belangrijk onderdeel. Zo heb ik in mijn eerste jaar les gegeven op een middelbare school in Heerenveen. Een ontzettend leuke ervaring waarin voor mij werd bevestigd dat het onderwijs echt iets voor mij is. Het substantieel iets kunnen toevoegen aan de kennis en vaardigheid van leerlingen, inspireert mij enorm.

    Het leukste vak uit de master vind ik de epigrafiecursus. Epigrafie gaat over de studie en interpretatie van (in dit geval oud-Griekse) inscripties, zoals ereteksten en feestteksten. Dankzij dit vak kon ik met mijn studiegenoten gesponsord een trip naar Athene maken. Naast mijn studie doe ik veel commissiewerk en ben ik actief lid van de studievereniging Boreas. Met deze vereniging heb ik vorig jaar een Griekse tragedie opgevoerd voor verschillende scholen en voor open publiek, zoals de studenten en medewerkers van de RUG.

    Sluiten
    – Student Joost Kooiman
printOok beschikbaar in het: English