Skip to ContentSkip to Navigation
UniversiteitsbibliotheekOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

Universiteitsbibliotheek

Universiteitsbibliotheek

Internationale Open Access Week

19 oktober 2017
Open Access Week 2017
Open Access Week 2017

Open Access Week

23-29 oktober a.s. vindt de 10e internationale Open Access Week plaats, waarin het belang van open access onder de aandacht wordt gebracht.

Uw publicaties vrij beschikbaar met een groot bereik is heel eenvoudig geworden. In veel tijdschriften van grote uitgeverijen kunt u zonder aanvullende kosten open access publiceren.
In de landelijke journal browser kunt u zien bij welke tijdschriften open access gepubliceerd kan worden en welke kortingsregelingen gelden.

Door open access te publiceren stimuleert u hergebruik van kennis, zowel in de wetenschap als in onderwijs, gezondheidszorg, openbaar bestuur en andere beroepsgroepen. Burgers en wetenschappers in alle landen ter wereld krijgen dankzij open access kosteloos toegang tot uw artikelen en daarmee kwalitatief hoogwaardige informatie. Het bereik van uw onderzoek wordt daardoor vele malen groter en ook de citaties nemen aanzienlijk toe.

Meer informatie:

Voor vragen: openaccess@rug.nl

Laatst gewijzigd:19 oktober 2017 12:51
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 20 november 2017

    Video: Religie en geweld

    In dit tweede deel van de videoreeks Mythbusting Religion & Conflict spreekt dr. Joram Tarusarira met Naomi O’Leary over religie, geweld en vrede. Joram Tarusarira werkt bij de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap als assistent professor...

  • 15 november 2017

    RUG beste brede klassieke universiteit van Nederland

    Tien bacheloropleidingen aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) krijgen dit jaar van de Keuzegids Nederlandse Universiteiten het kwaliteitszegel Topopleiding. In de lijst van Beste Universiteiten staat de universiteit van het Noorden in de categorie...

  • 14 november 2017

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen maakt klanten loyaler

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) leidt tot loyalere klanten. De loyaliteit van klanten - gemeten aan het percentage dat na twee jaar nog steeds klant is - ligt 7% hoger bij bedrijven die in de ogen van hun klanten een grotere maatschappelijke...

Volg ons opfacebook twitter