Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Introduction to Dutch MOOC - rerun 14 november 2016

08 november 2016

De Massive Open Online Course (MOOC) Introduction to Dutch werd ontwikkeld door het Talencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen en is bedoeld voor toekomstige studenten en medewerkers van de universiteit, voor buitenlandse professionals die in Nederland willen werken en wonen en voor buitenlanders die geïnteresseerd zijn in de Nederlandse taal en cultuur. Naast kennismaking met de Nederlandse taal is de cursus een kennismaking met de stad Groningen, de Rijksuniversiteit Groningen en de regio.

Introduction to Dutch beslaat drie weken en is bedoeld voor iedereen die Nederlands wil leren of van plan is Nederland te bezoeken voor werk, studie of plezier. Deelnemers hoeven geen kennis van het Nederlands te hebben om met de cursus te starten. Onderwerpen als zichzelf voorstellen en vertellen over familie, vrienden, werk of studie komen aan de orde en korte films geven een indruk van het wonen en leven in Nederland. Na afronding van de cursus kunnen deelnemers een bewijs van deelname kopen. Meer informatie over de MOOC

Introduction to Dutch in Top 50 MOOCs of All Time

Introduction to Dutch staat in de Top 50 MOOCs of All Time volgens Class Central. De lijst is gebaseerd op duizenden beoordelingen geschreven door Class Central gebruikers. Het Talencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen is zeer trots dat de online cursus de lijst heeft gehaald. Van de 12 cursussen die vallen onder de geesteswetenschappen zijn slechts 2 taalcursussen: Nederlands en Chinees. Op de lijst staan we tussen universiteiten als Yale, Harvard, Warwick, Kaapstad en Tsinghua University.

Nieuwe cursussen - reruns

Wegens het grote succes wordt de online cursus meerdere keren per jaar opnieuw aangeboden:

• 14 november t/m 5 december 2016
  • 27 februari t/m 20 maart 2017
  • 14 augustus t/m 4 september 2017
  • 20 november t/m 11 december 2017

Gratis online inschrijving is mogelijk op www.futurelearn.com/courses/dutch.

120.000 inschrijvingen

De MOOC blijft populair en wordt goed beoordeeld door de cursisten. Sinds de eerste run in maart 2015 hebben meer dan 120.000 deelnemers zich al ingeschreven voor de MOOC Introduction to Dutch.

Cursisten van over de hele wereld hebben aan de MOOC deelgenomen. Er waren veel positieve reacties:

• "Sincerely this is one of the best language online courses I have attended. It is all very simple and easy to get and practice. As a linguist I find no remarks for now. So good luck and Godspeed to all of you vriende!”
  • “The course goes at a good pace and, of course, anything you haven't quite understood you have the opportunity to review. Dank u veel voor uw help!”
  • “It's going well so far. The course is well structured and I think it is also a matter of practice as some words and phrases need to be internalised before moving on with the further teaching material.”

• Talencentrum
    Telefoon: +3150 363 5802