KVI - Center for Advanced Radiation TechnologyNieuwsNieuwsarchief

Gepubliceerd op:09 december 2013

Nasser Kalantar-Nayestanaki wordt APS Fellow

Promotie Olmo González-Magaña
Gepubliceerd op:29 november 2013

Op 29 november zal Olmo González-Magaña zijn proefschrift 'I onization-induced fragmentation dynamics of isolated complex biomolecules' verdedigen.

Recordaantal bezoekers op open dag
Gepubliceerd op:06 oktober 2013

De open dag op zondag 6 oktober heeft een recordaantal bezoekers opgeleverd. Maar liefst 650 bezoekers wisten de weg naar het KVI te vinden.

Promotie Qader Dorosti Hasankiadeh
Gepubliceerd op:04 oktober 2013

Op 4 oktober zal Qader Dorosti Hasankiadeh zijn proefschrift 'Reconstruction of neutrino-induced showers with ANTARES' verdedigen.

Stand van zaken reorganisatie
Gepubliceerd op:05 september 2013

Eind augustus is het concept reorganisatie- en personeelsplan aan de KVI-medewerkers voorgelegd. Volgens dit plan gaat het KVI in afgeslankte vorm verder, onder de naam KVI-CART (Centre for Advanced Radiation Technology). De ontwikkeling van geavanceerde en niet commercieel verkrijgbare hightech fysische instrumentatie vormt een belangrijk nieuw aspect. Een deel van de bestaande wetenschappelijke groepen gaat over naar de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen (FWN) van de RUG. Om een financieel gat van € 600.000 te dichten, worden negen medewerkers van het ondersteunend en beheerspersoneel (OBP) bovenformatief.

Vidi-beurs voor Steven Hoekstra
Gepubliceerd op:21 mei 2013

KVI-onderzoeker Steven Hoekstra heeft een Vidi-beurs toegekend gekregen van NWO. Zijn aanvraag was getiteld 'Met stilgezette moleculen op zoek naar donkere materie'.

Promotie Ganesh Tambave
Gepubliceerd op:10 mei 2013

Op 18 maart zal Ayanangsha Sen zijn proefschrift 'Heavy Ion Beam Transmission in the AGOR Cyclotron' verdedigen.

KVI krijgt nieuwe toekomst
Gepubliceerd op:28 maart 2013

Het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen stemt in met een plan van de interim-directeur van het KVI voor de toekomst van het instituut. Op basis hiervan zal een reorganisatie in gang worden gezet waarbij vermoedelijk alle werkgelegenheid behouden blijft.

Mysterieus subatomair deeltje ontdekt
Gepubliceerd op:27 maart 2013

Een team van onderzoekers uit 11 landen, waaronder wetenschappers van het KVI, heeft recent een opmerkelijke ontdekking gedaan. Door botsingen van hoog-energetische elektronen met positronen is een nieuwe vorm van sub-atomaire materie geproduceerd, het 'Y(4260)'-deeltje.

Promotie Ayanangsha Sen
Gepubliceerd op:18 maart 2013

Op 10 mei zal Ganesh Tambave zijn proefschrift 'Electromagnetic calorimeter studies for Charmonium physics' verdedigen.

Promotie Daren Zhou
Gepubliceerd op:15 maart 2013

Op 15 maart zal Daren Zhou zijn proefschrift 'Partial-Wave Analysis and Spin Observables of Antiproton-Proton Scattering' verdedigen.

Promotie Duurt Johan van der Hoek
Gepubliceerd op:01 maart 2013

Op 1 maart zal Duurt Johan van der Hoek zijn proefschrift 'Detection system to study fundamental interactions in ß decay of 21Na' verdedigen.

Promotie Ina Blank
Gepubliceerd op:22 februari 2013

Op 22 februari zal Ina Blank haar proefschrift 'Electron exchange dynamics in low-energy ion-atom interactions' verdedigen.

Promotie Bodhaditya Santra
Gepubliceerd op:18 januari 2013

Op 18 januaria zal Bodhaditya Santra zijn proefschrift 'Precision spectroscopy of neutral radium: towards searches for permanent electric dipole moments' verdedigen.

Promotie Krijn de Vries
Gepubliceerd op:11 januari 2013

Op 11 januari zal Krijn de Vries zijn proefschrift 'Macroscopic modelling of radio emission from ultra-high-energy-cosmic-ray-induced air showers'' verdedigen.

printOok beschikbaar in het: English