Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Psychologie

Vidi-beurs voor Susanne Scheibe

17 mei 2016
Susanne Scheibe - Vidi

Susanne Scheibe, universitair hoofddocent Organisatiepsychologie aan de faculteit Gedrags- en Maatsschappijwetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen heeft een Vidi onderzoeksbeurs ontvangen van het NWO voor haar onderzoeksvoorstel 'Getting better with age?'.

Onderzoeksvoorstel: Hoe ouder hoe beter?

Mensen moeten steeds langer doorwerken. Hoe goed zijn ze daarop voorbereid? In dit project onderzoeken wetenschappers hoe emotionele veranderingen bij het ouder worden de ervaringen op het werk beïnvloeden en hoe zij beïnvloed worden door de ervaringen op het werk. Ook onderzoeken zij of oudere werknemers over emotionele hulpbronnen beschikken waardoor zij efficiënt werken.

VIDI onderzoeksbeurzen

De NWO Vidi-beurzen zijn bedoeld om een eigen, vernieuwende onderzoekslijn te ontwikkelen en zelf een onderzoeksgroep op te bouwen. Een Vidi-beurs bedraagt maximaal 800.000 euro. Vidi is gericht op ervaren onderzoekers die na het promoveren al een aantal jaren succesvol onderzoek hebben verricht. Met een Vidi kunnen zij vijf jaar lang onderzoek doen. NWO selecteert de Vidi-laureaten op basis van de kwaliteit van de onderzoeker, het innovatieve karakter van het onderzoek, de verwachte wetenschappelijke impact van het onderzoeksvoorstel en mogelijkheden voor kennisbenutting. Landelijk werden in deze ronde 87 van de 572 aanvragen gehonoreerd.

Laatst gewijzigd:22 juni 2016 12:49