Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Psychologie

EJSP early career best paper Award 2014 voor RUG-promovendus Melvyn Hamstra

02 november 2015

Melvyn Hamstra heeft de Early career best paper Award 2014 gewonnen van de European Association of Social Psychology (EJSP). Hamstra kreeg de award voor zijn artikel 'On the perceived effectiveness of transformational-transactional leadership: The role of encourage strategies and followers’ regulatory focus' in het European Journal of Social Psychology. Hij schreef het artikel samen met zijn promoters Nico Van Yperen, Barbara Wisse en Kai Sassenberg van de afdeling Organisatiepsychologie van de Rijksuniversiteit Groningen.

Melvyn Hamstra promoveerde in 2013 aan de Rijksuniversiteit Groningen op zijn proefschrift 'Self-Regulation in a Social Environment'. Momenteel is hij als Assistant Professor werkzaam op de School of Business and Economics van de Maastricht University.

De European Association of Social Psychology reikt de Early career best paper Award jaarlijks uit aan één of meerdere net gepromoveerde sociaal psychologen. Naast Hamstra ontving ook Loes Meeussen uit Leuven een award.

Laatst gewijzigd:12 november 2019 12:31