Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Psychologie

Veni-subsidie voor Namkje Koudenburg

28 juli 2017
Namkje Koudenburg
Namkje Koudenburg

Namkje Koudenburg krijgt van NWO een Veni-subsidie in het kader van de Vernieuwingsimpuls. Veni-subsidies zijn bestemd voor pas gepromoveerde wetenschappers met een opvallend en origineel talent voor vernieuwend onderzoek. De subsidie van maximaal 250.000 euro biedt deze jonge wetenschappers de mogelijkheid om gedurende drie jaar hun eigen ideeën verder te ontwikkelen.

Namkje Koudenburg gaat zich richten op het Communicatiemodel van Culturele verandering. Dit onderzoek test de invloed van dagelijkse gesprekken op culturele veranderingen. Een nieuw CCC-model wordt ontwikkeld, dat stelt dat het samenspel tussen vorm en inhoud van sociale interactie bepalend is voor de culturele verandering, en dat culturele verandering gemedieerd wordt door veranderingen in de waargenomen distributie van publieke opinie.

De Veni’s worden jaarlijks door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) toegekend. In totaal zijn er dit jaar landelijk 154 onderzoeksprojecten gehonoreerd, waarvan 15 voor RUG en UMCG onderzoekers.

Laatst gewijzigd:28 juli 2017 12:55

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...