Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

Ook in 2015 weer topscores voor master en bachelor Sociologie in Groningen in Elsevier “de beste studies”

30 september 2015

In de tevredenheidsenquête die het magazine Elsevier jaarlijks onder studenten houdt, staat zowel de bachelor als de masteropleiding Sociologie bij de RUG voor de vierde keer op rij in de top twee van Nederland. De Groningse master scoort op alle acht onderwerpen uit de enquête boven het landelijk gemiddelde, de Groningse bachelor op zes van de acht punten. Vooral de faciliteiten worden door de studenten erg goed beoordeeld, maar ook de docenten doen het goed. Van de bachelor studenten is 78% tevreden tot zeer tevreden over de kwaliteit van de docenten. Voor de Master is dit 70%. Waar de masteropleiding voorgaande jaren nog de nummer één van Nederland was, moet zij nu de Radboud Universiteit Nijmegen voor zich dulden. Dit geldt ook voor de bacheloropleiding, die in 2013 een gedeelde eerste plek haalde samen met de Radboud Universiteit.

Alle resultaten staan online op de website van Elsevier:

Laatst gewijzigd:21 april 2020 10:53