Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

College Tour met prins Jaime de Bourbon de Parme

Wanneer:wo 06-09-2017 14:15 - 15:15
Waar:Van Swinderen Huys, Oude Boteringstraat 19, Groningen

Inschrijving gesloten, de zaal is volgeboekt. De College Tour is woensdag ook te volgen via livestream via www.rug.nl/ggw/live of via facebook.com/universityofgroningen.

Altijd al willen weten wat het werk van een ambassadeur inhoudt? Hoe het er aan toe gaat in het Vaticaan? Welke bagage je nodig hebt om op zo’n plek te kunnen werken? Op woensdag 6 september kun je prins Jaime de Bourbon de Parme, ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden bij de Heilige Stoel (het Vaticaan) bestoken met al je vragen tijdens de College Tour die de faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap organiseert met de prins.

Jaime de Bourbon de Parme | beeld Dick Vos / ND

Programma

Tussen 14.15 en 15.15 beantwoordt de prins  vragen, bijgestaan door gespreksleider dr. Brenda Bartelink. De College Tour vindt plaats in het Van Swinderen Huys, schuin tegenover de faculteit.

Je kunt van te voren je vragen insturen, de beste vragen worden geselecteerd. Zit jouw vraag er tussen, dan mag je die aan hem stellen.

Aanmelden is niet meer mogelijk.

Opening Academisch Jaar Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap

Na de College Tour vindt de gezamenlijke opening van het Academisch Jaar van de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de RUG en de Protestantse Theologische Universiteit plaats in de Doopsgezinde Kerk. Prins Jaime zal tijdens de opening een lezing geven.

Prins Jaime de Bourbon de Parme

Zijne Koninklijke Hoogheid Jaime Bernardo prins de Bourbon de Parme (Nijmegen, 1972) is de tweede zoon van prinses Irene en Carel Hugo van Bourbon-Parma. Sinds 2014 is hij ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden bij de Heilige Stoel in Vaticaanstad. Hij studeerde Internationale Betrekkingen en deed een postdoctorale master in Internationale Economie en Conflict Management, beide in de VS. Voordat hij ambassadeur werd, heeft hij op meerdere buitenlandse posten gewerkt: als eerste secretaris op de Nederlandse Ambassade in Bagdad, als politiek adviseur van een militaire vredesmissie in Afghanistan en als lid van het kabinet van eurocommissaris Neelie Kroes in Brussel. Van 2007 tot 2014 was hij gestationeerd bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag, eerst als senior politiek adviseur Crisismanagement en Vredesoperaties en vervolgens als Speciaal Vertegenwoordiger Natuurlijke Hulpbronnen.