Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Scholierensymposium: Van godenzonen tot Idols: fame or faith?

Wanneer:wo 15-11-2017 11:30 - 16:00
Waar:Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, Groningen

'Voetbal is net een religie'. Dit zei Johan Derksen nadat Feyenoord na 18 jaar weer kampioen werd. Supporters die elkaar huilend in de armen vielen. Velen lieten zich tattoeëren met het Feyenoord-logo. Niet-voetballiefhebbers dachten vooral: wat is hier toch aan de hand?

Religie zou niet meer passen in een tijd waarin we met de wetenschap alles proberen te verklaren en begrijpen. En als een godsdienst wel de actualiteit haalt, is het vaak negatief. Maar wat is religie eigenlijk? En hoe uit religie zich? Juist in een tijd waarin de kerken leegstromen, zien we religie terug op heel andere manieren. Bijvoorbeeld in muziek, sport, mode en social media.

Tijdens deze middag op 15 november 2017 zul je ontdekken dat religie niet old-fashioned is, maar dat het actueler is dan ooit!