Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Netwerkmiddag Theologie en Religiewetenschappen

Wanneer:wo 13-05-2015 14:00 - 18:00
Waar:Zittingszaal en ontvangsthal, Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38

Op woensdag 13 mei 2015 organiseert studievereniging Gerardus van der Leeuw een netwerkmiddag voor studenten. De netwerkmiddag is het eerste grote evenement totaal gericht op het werkveld van de Theologie- en Religiewetenschappenstudent, afgestudeerd aan de RUG.

Alumni aan het woord

Het bijzondere aan de netwerkmiddag is vooral dat er voornamelijk sprekers komen die daadwerkelijk aan onze faculteit zijn afgestudeerd en al langere tijd werkzaam zijn binnen hun werkveld. Niet slechts de standaard uitstroommogelijkheden zullen tijdens het programma aan bod komen, maar juist ook de uitzonderingen (zoals een wethouder, trainee bij de gemeente of een joods maatschappelijk werker).

Workshop en standjes

Wat verder bijzonder is aan deze middag is dat studenten niet alleen zien welke banen er beschikbaar zijn onder een werkgever, maar ook via een workshop kennis kunnen maken met de mogelijkheid tot het starten van een eigen onderneming. Door het open karakter van deze middag, in de vorm van een markt met verschillende standjes per arbeidssector, is de middag ook interessant voor studenten buiten onze faculteit, die bijvoorbeeld extra vakken of een minor/master bij ons volgen. Er zijn namelijk ook sprekers die vanuit een andere opleiding een master bij ons hebben gevolgd en vanuit hier een baan hebben gevonden.

Programma

De middag begint om 14:00 met de workshop over reli-ondernemerschap en start om 15:15 met de interviewronde en de markt. Om 17:00 eindigen we de middag met een borrel tot een uur of 18:00, waar ook de staf welkom is.