Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

PAO-cursus: De Dode Zeerollen, de Bijbel en de wereld van het vroege jodendom en het vroege christendom

Wanneer:ma 17-03-2014 14:00 - 17:00
Waar:Faculteit GGW, Oude Boteringestraat 38, Groningen, zaal 123

Wegens succes herhaald! Prof. dr. Mladen Popovi ? , gastcurator van de de tentoonstelling over de Dode Zeerollen in het Drents Museum (9 juli 2013 - 5 januari 2014), geeft opnieuw een cursus over de Dode Zeerollen. De Dode Zeerollen hebben onze kennis en ons beeld van de joodse religie en cultuur van meer dan tweeduizend jaar geleden in�grijpend veranderd, en daarmee ook van het vroegste christendom dat als joodse stroming is begonnen. Dankzij de ontdekking van de Dode Zeerollen krijgen we inzicht in de veelvormigheid en dynamiek van de joodse religie en cultuur, een veelvormigheid en dynamiek die we voor de moderne ontdekkingen zo niet kenden of zelfs maar voor mogelijk hielden.

In de cursus zal prof. Popovi ? nader ingaan op de Dode Zeerollen, de wereld waarin ze zijn geschreven, verzameld en verstopt, en het grote belang van de Dode Zeerollen voor onze kennis van de Bijbel, de joodse religie en cultuur en de vroegste christenen.

Data: 17 maart, 24 maart, 14 april, 19 mei, 2 juni

Kijk voor meer informatie op de pagina van de PAO-cursussen