Over ons Faculty of Science and Engineering

FOM-subsidie voor het observeren van de oerknal

20 februari 2015
Big bang evolutie

Prof. Diederik Roest maakt deel uit van een landelijk consortium op het gebied van theoretische kosmologie dat van de stichting FOM een ‘Vrije Programma’-subsidie van 2,2 miljoen euro heeft ontvangen. Het onderzoek van het consortium zal zich toespitsen op observationele aanwijzingen voor de oerknal. Het doel is een theoretische onderbouwing te bieden voor de opzienbarende data die we ontvangen vanuit zowel de oude kosmische microgolfachtergrond als de huidige grootschalige structuur van de kosmos.

Het onderzoek van het landelijk consortium is getiteld Observing the Big Bang: the Quantum Universe and its Imprint on the Sky. Het onderzoeksteam van Roest is gevestigd in de Quantum Gravity-groep van het Van Swinderen Institute for Particle Physics and Gravity.

Prof. Diederik Roest
Van Swinderen Institute for Particle Physics and Gravity aan Faculty of Science and Engineering

Laatst gewijzigd:10 april 2018 09:32