Over ons Faculty of Science and Engineering

Prof.dr. Wesley Browne wint KNCV Onderwijsprijs 2016

08 november 2016
Prof.dr. Wesley Browne

Wesley Browne, hoogleraar van de afdeling Moleculaire Anorganische Chemie aan de Rijksuniversiteit Groningen, heeft de Onderwijsprijs 2016 van de KNCV (Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging) gewonnen. De prijs is uitgereikt op 5 november tijdens de Chemie Conferentie in Woudschoten. Volgens Fer Coenders, juryvoorzitter van de Onderwijsprijs, heeft Browne een enorme bijdrage geleverd aan de totstandkoming en uitvoering van het chemiecurriculum in Groningen.

Bovendien, oordeelde de jury, heeft Browne uitstekende docentkwaliteiten. Hij weet complexe scheikundige processen beeldend uit te leggen. Een docent heeft een duidelijke rol volgens Browne: ‘We willen studenten in staat stellen op intellectueel gebied te groeien en ze de vaardigheden meegeven die nodig zijn in het werkveld. Het belangrijkste is dat we studenten de basiskennis van een chemicus meegeven en ze zo te stimuleren dat ze uitdagingen aangaan en niet ontmoedigd raken door falen'.

Browne is zeer verrast en blij met de prijs. Hij is van plan om een groot congres in de Verenigde Staten te bezoeken en dankzij de prijs kan hij twee van zijn studenten meenemen. De KNCV-onderwijsprijs wordt elk jaar afwisselend uitgereikt aan docenten in het voortgezet onderwijs, het beroepsonderwijs (mbo en hbo) en het wetenschappelijk onderwijs. In 2016 was het wetenschappelijk onderwijs aan de beurt.

Nieuwsbericht KNCV website

Laatst gewijzigd:01 februari 2017 00:28