Over ons Faculty of Science and Engineering

Jong Talent prijzen voor zes beste betastudenten van Nederland

01 december 2015

Op 30 november ontvingen zes studenten in exacte en technische vakken van de Rijksuniversiteit Groningen de Jong Talent aanmoedigingsprijs van 500 euro bij de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW) te Haarlem. Zij zijn de beste propedeusestudenten van hun studierichting in Nederland en haalde het hoogste cijfergemiddelde van hun jaar.

De winnaars, allen student aan de Faculty of Science and Engineering (voorheen de Faculteit Science and Engineering), zijn:

Tysger Boelens (Wiskunde en technische wiskunde)
Jesse Vogel (Natuurkunde en technische natuurkunde)
Zarief Hasrat (Scheikunde)
Rafael Bankosegger (Informatica)
Thijmen van der Loop (Life Science and Technology)
Jonny Cranston (Chemische technologie).

Op 30 november ontvingen in het totaal 51 jonge talenten in de exacte en technische wetenschappen een aanmoedigingsprijs in Haarlem. Ruim de helft van hen had een gemiddelde van een negen of hoger voor de geëxamineerde vakken. Twee studenten haalden alleen maar 10-en. Diverse studenten deden een bachelor in twee studierichtingen of volgden een honoursprogramma. Ongeveer tien procent van de winnaars is vrouw.

De aanmoedigingsprijzen voor 2015 zijn beschikbaar gesteld door: ORTEC, Stichting Physica, Ngi-NGN Platform voor IT-professionals, NWO-Chemische Wetenschappen, Philips, Stichting Kennispark Twente, Shell Global Solutions International, Van Wijhe Verf B.V., Océ, Havenbedrijf Amsterdam N.V. en Fokker Technologies

De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen te Haarlem verzorgt jaarlijks de onafhankelijke jurering en de prijsuitreiking. Volgend jaar kunnen studenten opnieuw Jong Talent Aanmoedigings- en Afstudeerprijzen winnen. Zie ook: www.khmw.nl

All KHMW prijswinnaars
Laatst gewijzigd:16 april 2019 12:31