Over ons Faculty of Science and Engineering

3 en 4 maart: sterren kijken in de Blaauw Sterrenwacht

22 februari 2017

Vrijdag 3 en zaterdag 4 maart is de Blaauw Sterrenwacht van het Kapteyn Instituut (Faculty of Science Engineering, Rijksuniversiteit Groningen) geopend voor jong en oud tijdens de 41e Landelijke Sterrenkijkdagen. Jong en oud kunnen door telescopen naar de sterren kijken en via diverse activiteiten meer te weten komen over onze Aarde en het heelal.

De sterrenwacht zal beide dagen open zijn van 18:00 - 23:00. Uiteraard gaan we bij mooi weer sterrenkijken in de Blaauw Sterrenwacht! We zullen o.a. de kraters op de Maan bekijken, de manen rondom reuzenplaneet Jupiter en honderden sterren in heldere jonge sterrengroepen. Ook als het weer niet meewerkt kunt u de sterrenwacht bezichtigen en bekijken we prachtige beelden van het heelal die met de Gratama Telescoop gemaakt zijn.

Er zijn daarnaast allerlei activiteiten voor jong en oud (gratis toegankelijk). Programma

U kunt een kaartje reserveren voor de rondleidingen en planetariumshows via www.rug.nl/sterrenwacht.

Laatst gewijzigd:18 april 2019 13:35