Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Zes studiebeurzen voor Groningse scheikunde-studenten

12 oktober 2013

Op 16 september ontvingen twee scheikundestudenten van de Groningse Faculty of Science and Engineering (voorheen de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen) een Topsector Chemiebeurs van de Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI). Priscilla Pieters en Alfred Rodenboog krijgen een toelage van 5.000,- EURO per jaar gedurende hun bacheloropleiding. De VNCI deelde in totaal aan 15 eerstejaars van universiteiten en aan 27 HBO-studenten een beurs uit die bedoeld is om getalenteerde scholieren te helpen bij hun studie scheikunde.

Zes studiebeurzen voor Groningse scheikunde-studenten

Daarnaast ontvingen vier eerstejaarsstudenten scheikunde een Backerbeurs. Deze beurs, vernoemd naar de Groningse scheikundige Hilmar Johannes Backer , wordt alleen aan onze faculteit uitgereikt. Harmen Sikkema, Rob Lammers, Christian Böhmer en Taco Tjalma krijgen het collegegeld voor het eerste studiejaar, mits zij het eerste jaar van de opleiding in een jaar behalen. De toekenning van het Backerfonds is niet zozeer gebaseerd op de schoolprestaties maar op de motivatiebrief.

Laatst gewijzigd:22 februari 2024 16:40