Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Picchioni wint Publieks- en Webprijs RUG

06 februari 2012

Francesco Picchioni, docent en hoogleraar bij de Groningse Faculty of Science and Engineering (voorheen de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen), heeft tijdens de RUG Docent-van-het-Jaarverkiezing op 2 februari jl. de Publieksprijs en de Webprijs gewonnen. In de min-collegeronde werd dr. Laura Batstra van de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen door de vakjury uitgeroepen tot Docent van het Jaar 2011.

Prof. dr. Francesco Picchioni is hoogleraar Chemische Technologie en docent bij de opleidingen Scheikunde, Scheikundige Technologie en Technische Bedrijfskunde. In 2010 was hij een van de winnaars van de Onderwijsprijs bij de Faculty of Science and Engineering. Tevens werd hij verkozen tot Gouden Docent 2010: een prijs van de Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging om initiatieven en innovatie in het scheikundeonderwijs te stimuleren.

De jaarlijkse Docent-van-het-Jaarverkiezing bij de Rijksuniversiteit Groningen is live uitgezonden via internet. Studenten en docenten konden via de website van de universiteit stemmen op de genomineerde van hun keuze. Voor de Webprijs werden in totaal 1025 stemmen uitgebracht waarvan circa een derde van de stemmen ging naar Francesco Picchioni.

Meer informatie zie: www.rug.nl/docentvanhetjaar

Laatst gewijzigd:12 januari 2023 15:57