Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Marc Verheijen benoemd tot adjunct-hoogleraar

18 juni 2009

Dr. M.A.W. Verheijen wordt per 1 juli 2009 benoemd tot adjunct-hoogleraar Dynamica, structuur en evolotie van melkwegstelsels bij het Kapteyn Instituut van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen. Zijn onderzoek richt zich op de gasinhoud van melkwegstelsels en hoe deze afhangt van omgeving en ouderdom van het stelsel en de verdeling van de massa.

Marc Verheijen (Wijchen, 1965) studeerde sterrenkunde in Leiden en promoveerde in 1997 aan de Rijksuniversiteit Groningen op het proefschrift ‘The Ursa Mayor cluster of galaxies: Tully-Fischer relations and dark matter’. Daarna deed hij onderzoek bij verschillende observatoria in de VS, India en Duitsland. In 2004 keerde hij terug in Groningen, waar hij onder meer betrokken was bij de opzet van de Blaauw sterrenwacht.

Laatst gewijzigd:31 januari 2017 23:13