Over ons Faculty of Science and Engineering Faculty News

Simon Verhulst benoemd tot adjunct-hoogleraar Ecofysiologie van gedrag

12 juni 2009

Simon Verhulst is per 1 mei 2009 benoemd tot adjunct-hoogleraar Behavioural Ecophysiology bij de Faculty of Science and Engineering (voorheen de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen). Verhulst was al als onderzoeker werkzaam bij de afdeling Gedragsbiologie. De leerstoel ecofysiologie van gedrag richt zich op de fysiologie van het gedrag van dieren vanuit een functionele, ecologische en integratieve benadering. Verhulst is een nationaal en internationaal expert op het gebied van de energetica van vogels in relatie tot leeftijd, oxidatieve stress en life-history trade-offs.

Simon Verhulst (Amsterdam, 1963) studeerde biologie aan de RUG en promoveerde in 1995 cum laude op het proefschrift ‘Reproductive dicisions in Great Tits’. Na zijn promotieonderzoek bleef hij werkzaam aan de RUG, met diverse NWO en STW onderzoeksbeurzen, waaronder in 2004 een NWO Vici. In 2005 werd hij benoemd tot lid van De Jonge Akademie van de KNAW.

Laatst gewijzigd:09 februari 2017 11:29