Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Katja Loos benoemd tot adjunct-hoogleraar bij polymeerchemie

09 april 2009

Katja Loos wordt per 1 mei 2009 benoemd tot adjunct-hoogleraar Nature-derived polymers and polymerizations bij het Zernike Institute for Advanced Materials van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen. Loos is sinds 2003 als universitair hoofddocent werkzaam bij de afdeling Polymeerchemie van de RUG.

Haar onderzoek richt zich op de synthetische polymeerchemie, in het bijzonder de enzym-gekatalyseerde synthese van (blok)copolymeren en de biokatalytische synthese van nieuwe monomeren. Enzymatische polymerisaties zijn milieuvriendelijke, veilige en efficiënte alternatieven voor traditionele polymerisatiemethodes. Bovendien leiden ze tot hoge productopbrengsten, weinig ongewenste bijproducten en in sommige gevallen tot verbeterde en/of unieke producten.

Katja Loos (Duitsland, 1971) studeerde en promoveerde in de organische chemie aan de Johannes Gutenberg universiteit in Mainz, Duitsland. Voor ze in 2003 in Groningen neerstreek heeft ze als (gast)onderzoeker/docent gewerkt in Duitsland, de Verenigde Staten, Brazilië en Spanje.

Laatst gewijzigd:31 januari 2017 23:13