Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Marie Curie ITN project Resourceful Communities (RECOMS) gefinancierd door de Europese Commissie

30 oktober 2017
RECOMS

Het Marie Curie ITN-project RECOMS wordt gefinancierd door de Europese Commissie, met een evaluatie score van 98,6%. Dr. Alex Franklin van de Coventry University in het Verenigd Koninkrijk (Lead partner) en Adj. Prof. Ina Horlings van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen schreven het voorstel. De totale begroting van het project bedraagt ​​4 miljoen euro.

RECOMS is een Marie Sklodowska Curie (MSCA) Innovatief Trainingsnetwerk dat door de Europese Commissie wordt gefinancierd. Het bestaat uit een transdisciplinair consortium van elf publieke, particuliere en non-profitorganisaties in zes Europese Unie-landen. Het consortium omvat Rijkswaterstaat en de PeerGroup in Nederland, het Rachel Carson Instituut, het LUKE-instituut (Helsinki), het BOKU-instituut in Wenen, het ILVO-instituut (België), Shared Assets (UK), het Green City-project en het nationale park van Beieren (Duitsland).

Voor de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen betekent dit dat de afdeling Planologie drie Early Stage Researchers (ERS) zal hosten op: 1) het opbouwen van coalities en sociaal-ruimtelijke ordening; 2) adaptieve gemeenschapsstrategieën en percepties van risico's; 3) een kritisch perspectief op burgerschap en responsief bestuur

Het project benadrukt participatief actie-leren en creatieve visualisatie. De gezamenlijke training die wordt georganiseerd in trainingsevenementen omvat een geïntegreerd actie-lerend project over de energie-transformatie van de Gemeenschap in Groningen.

Voor meer informatie over de RECOMS wetenschap en opleidingsprogramma, zie: www.coventry.ac.uk/research/research-directories/current-projects/2017/recoms/

Laatst gewijzigd:30 oktober 2017 14:18