Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Resultaten Keuzegids: Population Studies weer Topmaster en Spatial Sciences beste geografische Research Master

28 februari 2017
Population Studies
Topmaster

In de nieuwe editie van de Keuzegids Masters krijgen 18 opleidingen van de RUG het label Topopleiding. De master Population Studies van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen is één van de masters die het label Topopleiding heeft behaald. De research master in Spatial Sciences is de beste geografische research master.

Master in Population Studies

De master in Population Studies is al jaren de best beoordeelde master van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Dit jaar is de opleiding beoordeeld met 78 punten, twee punten hoger dan vorig jaar. In de master leren studenten over de verschillende issues die demografisch gedrag van mensen beïnvloeden, zoals een huwelijk, geboorte, ziekte, migratie en overlijden, en hoe beslissingen aangaande deze issues worden beïnvloedt door historische, medische, economische en sociale aspecten.

Research Master in Spatial Sciences

De Research Master in Spatial Sciences is met 72 punten weer de beste geografische research master van Nederland, boven de onderzoeksmasters van de universiteiten van Amsterdam en Utrecht. De score is maar liefst tien punten hoger dan vorig jaar. De Research Master in Spatial Sciences is een tweejarige master die studenten voorbereidt op een baan als onderzoeker binnen het geografisch vakgebied.

Laatst gewijzigd:26 februari 2020 09:40