Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Bachelor Human Geography and Urban and Regional Planning beste in categorie volgens Keuzegids Universiteiten

21 november 2017
Human Geography and Urban and Regional Planning

De bacheloropleiding Human Geography and Urban and Regional Planning van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen is de beste bacheloropleiding in de categorie ‘Sociale Geografie en Planologie’. In de op 15 november verschenen Keuzegids Universiteiten 2018 krijgt Human Geography and Urban and Regional Planning 68 punten, boven vergelijkbare bacheloropleidingen van de universiteiten van Amsterdam (62 punten), Nijmegen (54 punten) en Utrecht (54 punten). Vorig jaar behaalde de bacheloropleiding in Groningen 60 punten. Het nieuwe resultaat is daarmee 13% hoger. De opleiding scoorde in de vergelijking hoog op wetenschappelijke vorming, studeerbaarheid en faciliteiten.

Results Keuzegids 2018

De bachelor Spatial Planning and Design behaalde met 58 punten dezelfde score als in 2016. Beide bachelorprogramma’s van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen worden Engelstalig aangeboden. De universiteit in Groningen is de beste brede klassieke universiteit van Nederland, volgens de Keuzegids.

De Keuzegids Universiteiten wordt jaarlijks uitgegeven door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie en is bedoeld voor scholieren en decanen die zich oriënteren op universitaire bacheloropleidingen. De beoordelingen in de gids worden onder meer opgesteld aan de hand van studentenoordelen (Nationale Studentenenquête), gegevens van Studiekeuze123 en visitatierapporten van de NVAO. Voor de masteropleidingen bestaat een aparte Keuzegids Masters.

Laatst gewijzigd:23 januari 2024 10:11