Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Ubbo Emmius Fonds leerstoel voor Ron Holzhacker

29 november 2016
Professor Holzhacker

Op 22 november gaf Ron Holzhacker zijn oratie als hoogleraar Comparative Multi-Level Governance and Regional Structure. De leerstoel behoort bij de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Zijn lezing 'Building Bridges: Governance, Societal Impact and Sustainable Society in Southeast Asia' gericht op hoe we beslissingen bereiken binnen onze samenlevingen, en het proces van interactie tussen burgers, maatschappelijke organisaties en instellingen om gemeenschappelijke besluiten te bereiken. Holzhacker (Chicago, VS, 1961) is bijzonder hoogleraar. Deze tweede UEF-leerstoel wordt gesponsord door Unilever Indonesië en Shell Indonesië.

SEA ASEAN en SInGA

Professor Holzhacker besloot zijn lezing met de introductie van het nieuwe Onderzoekscentrum voor Zuidoost-Azië en de ASEAN (SEA ASEAN), van de Rijksuniversiteit Groningen en de Gadjah Mada Universiteit in Indonesië. Het Centrum bouwt voort op het bestaande Spirit Indonesië Groningen (SInGA) onderzoeksteam.

.
Laatst gewijzigd:26 februari 2020 12:08