Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Groen licht voor mastertrack Tourism Geography and Planning in Leeuwarden

15 december 2016
UCF

De minister van onderwijs heeft de aanvraag voor het nieuwe masterprogramma ‘Tourism Geography and Planning’ goedgekeurd. Het programma is een afstudeerrichting van de RUG-master Cultural Geography.

Decaan van UCF, prof.dr. Jouke de Vries, is blij met dit resultaat. “Het is hiermee het eerste masterprogramma dat onder de vlag van RUG/Campus Fryslân in Leeuwarden zal starten. Dit is de eerste bouwsteen van in totaal zes nieuwe masterprogramma’s en onze bacheloropleiding Global Responsibility & Leadership.”

Het nieuwe masterprogramma Tourism Geography and Planning is een Engelstalige mastertrack die de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen (FRW) en Campus Fryslân van de Rijksuniversiteit Groningen hebben ontwikkeld. FRW en Campus Fryslân hebben hiervoor samengewerkt met Stenden Hogeschool in Leeuwarden.

Niet alleen de mastertrack Tourism Geography and Planning zal per september 2017 aangeboden worden in Leeuwarden, de gehele masteropleiding Cultural Geography verhuist per september 2017 naar Leeuwarden. Inschrijven is mogelijk vanaf januari 2017.

Meer informatie over de ontwikkeling van RUG/Campus Fryslân is te vinden op www.rug.nl/cf

Laatst gewijzigd:04 maart 2019 16:38