Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Student Ruimtelijke Wetenschappen 2e bij WoON scriptieprijs 2014

23 maart 2015
Paul van Moorsel 2e in WoON-scriptieprijs 2014

Paul van Moorsel, student Master Real Estate Studies aan de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen, heeft de tweede prijs voor de WoON-scriptieprijs 2014 gewonnen voor zijn Masterthesis "De waardering van consumenten voor een energiezuinige woning." Eerdere wonnen studenten van de Master Vastgoedkunde ook al prijzen in de WoON scriptieprijs.

In de WoON-scriptieprijzen 2013 wonnen de Vastgoedkunde-studenten:

• W isse Veenstra – “De draagbaarheid van energielasten in beeld.”
  • Wolter Odding – “Historische binnensteden op waarde geschat: De invloed van historische binnensteden op Woningwaarde.”

In de WoON-scriptieprijzen 2012 wonnen de Vastgoedkunde-studenten:

• Erik Martens – “Energieprestatie en beleggingswaarde. De meerwaarde van energiezuinige huurwoningen voor beleggers.”
  • Frank Verwoerd – “Aanpak van scheefwonen. De mogelijke effecten op de doorstroming door het wetsvoorstel 33129: Huurverhoging op grond van inkomen".
  • Mark de With – “De Loan-to-income en Loan-to-value ratio’s van de Nederlandse hypotheekmarkt nader verklaard: Een profielschets van de koopwoningbezitters die (te)veel geleend hebben."

Het ministerie van BZK looft jaarlijks een scriptieprijs uit voor masterscripties waarbij het WoonOnderzoek Nederland (WoON) is gebruikt. Het ministerie wil zo stimuleren dat het waardevolle onderzoek van talentvolle jonge studenten makkelijker zijn weg vindt naar beleidsmakers.

Laatst gewijzigd:26 februari 2020 09:40