Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Studenten Calvin College, USA bezoeken Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

14 januari 2015

Vandaag bezoekt een groep studenten van Calvin College, Grand Rapids, USA onze faculteit. Dr. Erik Meijles, prof.dr. Dirk Strijker en student-assistent Wessel van Vliet hebben een uitgebreid programma opgezet rond het thema 'aardbevingen'. Na de ontvangst op de faculteit, met een college door Meijles, volgt een excursie door Noord-Groningen. Het bezoek wordt afgesloten met een maaltijd, waar ook studenten van FRW aanwezig zullen zijn die in april Calvin College zullen bezoeken op hun Veldwerk Buitenland. De samenwerking tussen FRW en Calvin College gaat terug tot 2002, toen een FRW-groep voor de eerste keer Calvin bezocht. Daarna zijn er regelmatig uitwisselingen geweest, het laatst in 2013 toen een groep van Calvin hier op bezoek was, en in 2014 toen Veldwerk Buitenland Grand Rapids aandeed. Calvin College is geworteld in de groep van Nederlandse emigranten naar Michigan. Veel van die emigranten kwamen uit Noord-Nederland en meer in het bijzonder Noord-Groningen. Calvin College is sterk verbonden met de Dutch Reformed Church in de USA. De groep wordt begeleid door prof.dr. Henk Aay (emeritus-hoogleraar Geografie en Dutch Studies, en regelmatige gast op FRW), prof.dr. Herman De Vries (hoogleraar Dutch Studies) en prof.dr. Bob Hoeksema (hoogleraar Civil and Environmental Engineering).

Studenten van Calvin College in Grand Rapids, USA op bezoek in Groningen
Waterschap