Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Student Technische Planologie in finale RTL4-programma ‘Weet Ik Veel’

08 april 2014

Pieter Meijer, student Technische Planologie aan de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen, stond zaterdag 5 april naast Renate Gerschtanowitz-Verbaan in de finale van het RTL4-programma ‘Weet Ik Veel’. Hij was met een 8,8 de beste student van de avond en ging naar huis met ruim 8000 euro en een tablet.

TP-student Pieter Meijer in 'Weet Ik Veel'

In de quiz wordt de algemene kennis van drie bekende Nederlanders getest door middel van vijftig vragen. Het publiek bestaat uit driehonderd studenten die eveneens de vragen beantwoorden. De beste BN-er en de beste student spelen samen in de finale om een zo hoog mogelijk bedrag voor een goed doel op te halen. De kennisquiz wordt gepresenteerd door Linda de Mol.

Deelname

De deelname aan het programma was een idee van faculteitsvereniging Ibn Battuta. Zo’n 25 studenten van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen zaten in het publiek. Pieter: “De dag was hartstikke leuk! We hebben in de trein met zijn allen al zitten speculeren wie er zou gaan winnen, en we hebben met allerlei quiz-apps op onze telefoons zitten oefenen. Een van de vragen die voorbij kwam in zo'n spelletje kreeg ik later in de finale voorgeschoteld, dus het heeft nog echt geholpen ook! Vlak voor het einde was een andere studente beter dan ik, dus ik verwachtte niet dat ik de finale zou halen. Ik kreeg snel een poedertje op mijn gezicht en een microfoontje en toen begon de finale. Samen hebben we €33.000 bij elkaar gespeeld voor een jongetje met neuroblastoom kinderkanker.”

Aardrijkskunde voor gevorderden

Bij Technische Planologie leer je wegen, dijken en tunnels ontwerpen en plannen. Je kijkt naar de technische kant van ruimtelijke ordening, maar ook naar de maatschappelijke behoeften en gevolgen. Aardrijkskunde voor gevorderden, aldus Pieter. Technische Planologie wordt alleen in Groningen aangeboden.

Bekijk de uitzending van ‘Weet Ik Veel’ van zaterdag 5 april

Laatst gewijzigd:04 december 2014 12:30