Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Samenwerkingsovereenkomst RUG-PBL ondertekend in Academiegebouw

03 juli 2014

De Rijksuniversiteit Groningen en het PBL (Planbureau voor de Leefomgeving) willen intensiever samenwerken aan vernieuwend onderzoek. Tijdens een workshop op 23 juni j.l. in het Academiegebouw hebben de directeur van het PBL Maarten Hajer en de collegevoorzitter van de RUG Sibrand Poppema een samenwerkingsovereenkomst getekend. Deze overeenkomst formaliseert de vruchtbare samenwerking tussen de RUG en PBL van de afgelopen jaren rondom de ontwikkeling van nieuwe afwegingsmethoden tussen economie enerzijds en natuur en landschap anderzijds. De nieuwe online methode om de beleving van natuurlijke plekken te meten via de zogenaamde hotspotmonitor is hiervan een van de concrete resultaten (www.hotspotmonitor.eu).

De komende jaren werken beide partijen samen aan bredere beschikbaarheid en gebruik van deze gegevens. Ook worden nieuwe terreinen van samenwerking verkend zoals onderzoek naar Sustainable Landscapes, naar gezondheid en leefomgeving en onderzoek rondom de geplande realisatie van windmolens in Nederland. Meer informatie bij Frans Sijtsma van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen van de RUG (f.j.sijtsma rug.nl; 06 409 88442).

Maarten Hajer (PBL; via videoverbinding), Sibrand Poppema (RUG), Inge Hutter (RUG) en Keimpe Wieringa (PBL) (Photo: Sterre Kerkhof)
Laatst gewijzigd:07 augustus 2020 14:10