Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Keuzegids: filosofie in Groningen wederom zeer goed gewaardeerd

05 november 2015

In de jaarlijkse Keuzegids Universiteiten wordt onze opleiding filosofie wederom zeer hoog gewaardeerd door de studenten. Het verschil met de opleiding in Rotterdam, die als beste uit de bus kwam, is minimaal (90 resp. 86 punten, de VU op de 3e plaats krijgt 72 punten).

Ook universitair (hoofd-)docenten en hoogleraren wordt jaarlijks om hun oordeel gevraagd, waarbij zij niet de opleiding van hun eigen universiteit mogen kiezen. Bij het zogeheten 'expertoordeel' eindigt Groningen op de eerste plaats.

Maar ook andere landelijke opleidingen scoren goed. De begeleidende tekst schrijft dan ook: 'Slecht presterende filosofiestudies zijn er volgens onze kwaliteitsvergelijking gelukkig niet. Zes van de acht doen het zelfs bovengemiddeld goed'.

Wat de Groningse studenten vooral waarderen zijn de inhoud van het programma, de kwaliteit van de docenten, de studielast en de informatie over de studie. De Groningse opleiding wijsbegeerte mag zich wederom 'Topopleiding' noemen. Met 86 punten is filosofie de hoogst beoordeelde opleiding van de RUG.

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 12:47