Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Elmer Sterken volgende rector magnificus Rijksuniversiteit Groningen

01 juli 2010

Prof.dr. Elmer Sterken volgt op 1 maart 2011 prof.dr. Frans Zwarts op als rector magnificus van de Rijksuniversiteit Groningen. Dit heeft de Raad van Toezicht van de RUG besloten. De benoemingstermijn van Zwarts, die in 2002 aantrad, werd door de Raad verlengd van 1 september 2010 tot 1 maart volgend jaar. Sterken is benoemd voor een periode van vier jaar. Het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen bestaat voorts uit prof.dr. Sibrand Poppema (voorzitter) en prof.dr. Koos Duppen (vice-voorzitter). De FEB start nu de procedure voor het vinden en benoemen van een nieuwe decaan.

Decaan

Sterken is sinds 1 september 2008 decaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.
Hij is tevens voorzitter van het landelijk decanenoverleg Economie en Bedrijfskunde. Daarnaast is Sterken bestuurslid van de Stichting Academische Opleidingen Groningen en van het Energy Delta Institute. Hij is eveneens lid van de Raad voor de Bedrijfsvoering Facilitair Bedrijf van de RUG.

Curriculum vitae

Elmer Sterken (Apeldoorn, 1961) vervult sinds 1996 de leerstoel Monetaire economie aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Hij studeerde in 1983 in Groningen cum laude af in de econometrie en promoveerde er in 1990 in de economische wetenschappen op het proefschrift DUFIS. An econometric model of the Dutch financial system. Daarna doorliep hij een succesvolle wetenschappelijke loopbaan aan de RUG en werd hij in 1994 hoogleraar-directeur van het Landelijk Netwerk Bedrijfseconomie. Hij was visiting professor aan universiteiten in Duitsland (München), Japan (Osaka en Kobe) en de VS (Atlanta).

Noot voor de redactie

- Meer informatie:  Piet Bouma, hoofd Communicatie RUG, p.bouma@rug.nl; 050 – 363 5445
- www.rug.nl/staff/e.sterken

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 11:13