Datamarketing met behoud van klantprivacy
De gegevens die klanten verstrekken bij het aanvragen van een zorgverzekering of telefoonabonnement zijn voor bedrijven ontzettend waardevol. De mogelijkheden om klantdata te gebruiken voor marketingdoeleinden staan echter onder groeiende druk van overheden en consumentenorganisaties die de privacy van klanten willen beschermen. Promovendus Niels Holtrop ontwikkelde een nieuw model dat de klantprivacy beschermt en tegelijkertijd de marketingkansen voor bedrijven overeind houdt.
Meer informatie
- Zie ook het volledige proefschrift van Niels Holtrop
- Zie ook de publicatie in het International Journal of Marketing Research: No future without the past? Predicting churn in the face of customer privacy
Video's RUG
Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.
Laatst gewijzigd: | 01 februari 2023 16:20 |
Meer nieuws
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...
-
18 april 2024
Ward Romeijnders appointed as Professor of Optimization under Uncertainty
The Faculty of Economics and Business is pleased to announce that Ward Romeijnders has been appointed as Professor of Optimization under Uncertainty. The chair is situated within the Department of Operations.
-
12 april 2024
Oratie Corine Noordhoff: Future ready retail
Tijdens haar oratie zal Corine Noordhoff inzichten verschaffen in de fundamentele elementen om te overleven en je bedrijf aan te passen in de retailsector. Noordhoffs oratie vindt plaats op vrijdag 19 april 2024, 16:15 – 17:00, in de aula van het...