Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsFEBNews / FEB

Richard Jong-A-Pin shines at TEDxGroningen: We make many decisions to confirm our identity

03 november 2017
Richard Jong-A-Pin
Richard Jong-A-Pin

Very excitingly FEB’s associate professor Richard Jong-A-Pin was invited to talk at TEDxGroningen recently. Jong-A-Pin: ‘I had the honor to give a TED talk in the fully sold out Stadsschouwburg. My talk was about how we make decisions that have low-cost and low-benefit and focuses on the concept of expressive utility - the things we do to confirm our identity. In March I had written a FEBlog related to the topic and the research article which it is based on.’

The TED talk takes a more general approach than the blog ‘Why bother voting anyway? giving two main examples (one innocuous one and one more impactful one).

TEDxGroningen

TEDxGroningen is an event catered to the development of mind, a medium to exchange ideas, and a place to find new insights. The collaboration was founded in 2012, by and for Groningers. It developed into the inspirational event we know today, built together with local partners and volunteers from in and around the city.

Laatst gewijzigd:15 november 2017 10:25

Meer nieuws

  • 20 november 2017

    TED Talk Koert van Ittersum | The obesity epidemic: it will take the entire village

    Het oplossen van obesitas vereist een collectieve inspanning. Hoogleraar Koert van Ittersum roept het hele dorp op - beleidsmakers, ondernemers en academici - om hun krachten te bundelen en individuen in staat te stellen de controle over hun calorie-inname...

  • 15 november 2017

    RUG beste brede klassieke universiteit van Nederland

    Tien bacheloropleidingen aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) krijgen dit jaar van de Keuzegids Nederlandse Universiteiten het kwaliteitszegel Topopleiding. In de lijst van Beste Universiteiten staat de universiteit van het Noorden in de categorie...

  • 14 november 2017

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen maakt klanten loyaler

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) leidt tot loyalere klanten. De loyaliteit van klanten - gemeten aan het percentage dat na twee jaar nog steeds klant is - ligt 7% hoger bij bedrijven die in de ogen van hun klanten een grotere maatschappelijke...