Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Groningse studenten presenteren innovatieve oplossingen aan bedrijven op de Dag van de Innovatie

27 september 2016
Dag van de Innovatie

Studenten van de Hanzehogeschool Groningen en Rijksuniversiteit Groningen hebben zich de afgelopen maanden gebogen over innovatievraagstukken van Noord-Nederlandse mkb-bedrijven. Zij onthullen hun oplossingen op 29 september tijdens de Dag van de Innovatie van de Kamer van Koophandel. Dan zal ook de winnaar van de Studentenchallenge bekend worden gemaakt.

Pitches
Studenten van beide instellingen hebben de afgelopen maanden samengewerkt aan actuele innovatievraagstukken van ondernemers. Zij zijn intensief begeleid door docenten en hebben workshops ‘design thinking’ gevolgd om bedrijven te voorzien van vernieuwende oplossingen. Op 29 september pitchen zij van 12.00 – 14.00 uur hun ideeën voor een jury op de Dag van de Innovatie.

MKB top 100
Om 18.00 uur worden de meest innovatieve MKB-bedrijven uit de regio gepresenteerd. Deze bedrijven weten op 29 september welke plaats zij in 11e editie van de MKB Innovatie Top 100- de innovatie-etalage van de Kamer van Koophandel - hebben veroverd. De winnende studenten van de Studentenchallenge gaan op inspiratiebezoek bij een hoog genoteerd bedrijf in de MKB top 100.

Samenwerking onderwijs en bedrijfsleven
De Studentenchallenge draagt bij aan de versterking van de relatie tussen hoger onderwijs en het mkb in de regio. Deze samenwerking resulteert in een klassieke win-winsituatie: studenten krijgen een betere kijk op baanmogelijkheden in Noord-Nederland, terwijl het midden- en kleinbedrijf profiteert van de vernieuwende blik van talentvolle studenten van het hbo en universiteit.

Ondernemersorganisaties
Voor vraagstukken en (onderzoeks)projecten kan het bedrijfsleven aankloppen bij de hogeschool of universiteit. Ondernemersorganisatie VNO-NCW MKB Noord en de Kamer van Koophandel onderschrijven deze waardevolle samenwerking tussen hoger onderwijs en bedrijfsleven en zijn daarom medeorganisator van de Studentenchallenge.

Kamer van Koophandel Dag van de Innovatie
Ook dit jaar organiseert de Kamer van Koophandel weer hét innovatie-event voor ondernemers in Nederland: de Dag van de Innovatie. Of het nu gaat om het (verder) ontwikkelen van nieuwe producten, het slimmer inrichten van bedrijfsprocessen of het vinden van nieuwe markten. Laat u inspireren, kom in contact met andere ondernemers en geef uzelf een boost.

De Dag van de Innovatie vindt plaats in het Adverium in Drachten.

URL FEB
AACSB EQUIS logos