Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsFEBNews / FEB

Actueel

| 2017 | - |2016| - |2015| - |2014| - |2013| - |2012| - |2011| - |2010| - |2009| - |2008| - |2007| - |2006|
FEB Nieuwstip? news.feb@rug.nl
MOA Wetenschapsprijs voor Alec Minnema en Tammo Bijmolt
Wanneer:22 juni 2017

FEB-onderzoekers Alec Minnema en Tammo Bijmolt hebben samen met hun collega Sonja Gensler (University of Münster) de Wetenschapsprijs van marketingvereniging MOA gewonnen. De marketingexperts ontvingen de MOAward 2017 voor hun artikel ‘Oorzaken en gevolgen van het terugsturen van online aankopen’.

Video: What Brexit will do to UK trade
Wanneer:21 juni 2017

Economists Tristan Kohl, Steven Brakman, and Harry Garretsen analysed the UK’s options for trade after it leaves the European Union. Their result? There is no option that is better for UK trade than the current situation. The best result from Brexit would be the one that most closely mimics the UK’s current arrangement.

Prof. Pieter Jansen benoemd tot hoofd Wetenschappelijk Bureau Flynth Adviseurs en Accountants
Wanneer:02 juni 2017

Prof.dr. Pieter Jansen is benoemd tot hoofd van het Wetenschappelijk Bureau van accountants- en adviesorganisatie Flynth Adviseurs en Accountants. Jansen blijft verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG als hoogleraar Controlling en opleidingsdirecteur van de Executive Master in Finance & Control.

Tammo Bijmolt wins the 2017 Jan-Benedict E.M. Steenkamp Award for Long-Term Impact
Wanneer:31 mei 2017

Prof. Tammo Bijmolt and his colleagues Jorna Leenheer, Harald van Heerde and Ale Smidts have won the 2017 Jan-Benedict E.M. Steenkamp Award for Long-Term Impact. Their paper Do loyalty programs really enhance behavioral loyalty? An empirical analysis accounting for self-selecting members has been selected by the European Marketing Academy (EMAC) and the International Journal of Research in Marketing (IJRM) in recognition of the exceptional contribution it makes to academic marketing research by demonstrating long-term impact.

Centre of Expertise Healthwise en UMCG organiseren symposium over dure medicijnen
Wanneer:29 mei 2017

Op woensdag 31 mei organiseren het Centre of Expertise Healthwise van de Rijksuniversiteit Groningen en het Universitair Medisch Centrum Groningen een symposium rondom het thema ‘Dure medicijnen’. Onder anderen Wouter Bos, bestuursvoorzitter van het VUmc, Bart Benraad, programmamanager bij Zorgverzekeraars Nederland en Alfred Bein, algemeen directeur van farmaceutisch bedrijf Novartis, geven dan hun visie op de prijs van geneesmiddelen.

printOok beschikbaar in het: English