Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

AACSB accreditatie Groningse Faculteit Economie en Bedrijfskunde verlengd

10 februari 2017
FEB kreeg opnieuw AACSB accreditatie

De internationale accreditatieinstelling AACSB heeft zojuist bekendgemaakt dat de accreditatie van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) van de Rijksuniversiteit Groningen met vijf jaar is verlengd. Deze heraccreditatie werd toegekend na een strenge en uitgebreide kwaliteitskeuring. FEB behaalde in 2011 voor het eerst AACSB accreditatie en heeft eerder eveneens het prestigieuze EQUIS keurmerk behaald. De combinatie van de EQUIS en AACSB accreditaties is slechts weggelegd voor 1 procent van de business schools wereldwijd.

De AACSB-commissie prijst FEB voor haar grote toewijding aan kwaliteit en de verbetering daarvan. Eén van de punten waarop de commissie FEB complimenteert is de kwalitatief hoge betrokkenheid van studenten: “Students are actively involved in educational experiences, in both academic and professional settings, and are able to apply these experiences in meaningful ways.” De commissie complimenteert FEB ook voor haar inzet om culturele perspectieven te verbreden op internationaliseringsgebied. We zijn verheugd dat de AACSB-commissie zo tevreden was, dat ze geen aandachtspunten heeft benoemd voor de volgende heraccreditatie.

FEB decaan professor Herman de Jong is erg verheugd met het nieuws: “We zijn trots dat we opnieuw het AACSB keurmerk hebben behaald. Het bewijst dat onze kwaliteit en prestaties aan hoge normen blijven voldoen. Dit waarborgt dat huidige, maar ook toekomstige, onderzoekers en studenten in een excellente omgeving zullen werken en leren. Daarnaast erkent het rapport dat onze inspanningen op het gebied van internationalisering succesvol zijn.”

AACSB International

AACSB, the Association to Advance Collegiate Schools of Business, is een in de VS gevestigde organisatie die het kwaliteitskeurmerk toekent aan business schools wereldwijd die aan hun strenge criteria voldoen.

AACSB beoordeelt de kwaliteit van het onderwijs, de studenten, de staf, het onderzoek en de verschillende faciliteiten. Dit onderzoek verloopt via diepgaande zelfstudierapporten, een bezoek door een deskundig panel en interviews met stakeholders zoals studenten, alumni, onderzoekers, docenten, ondersteunend personeel, maar ook bedrijfscontacten en werkgevers.

AACSB accreditatie is een keurmerk voor de uitstekende kwaliteit van een instelling.

Zie ook : www.rug.nl/feb/aacsb

URL FEB