Skip to ContentSkip to Navigation

Customer Insights Center (RUGCIC)

Faculteit Economie en Bedrijfskunde

Opleidingen

Opleiding Impactvolle Marketinganalist

Wil jij ook weten wanneer de nieuwste vervolgopleiding Impactvolle Marketinganalist in Leusden start?

Geeft de tiende editie een boost aan jouw carrière als ervaren marketinganalist?

Wil jij ook meer inzichten destilleren uit de enorm sterk groeiende hoeveelheid data bij jouw bedrijf? En onderdeel zijn van een uniek (oud-) cursisten kennisdelingsnetwerk?

Eind september 2017 begint de volgende editie van de deeltijdopleiding impactvolle marketinganalist.

Maak nu je interesse kenbaar, want uit ervaring blijkt dat de inschrijving vroegtijdig vol kan zijn.

Waarom juist deze opleiding?

1. Het belang van impactvolle marketinganalisten wordt voor bedrijven in de huidige markt steeds groter, omdat managementbeslissingen aantoonbaar effectiever worden naarmate deze beter zijn gebaseerd op feiten uit analyses van klant(en)gedrag.

2. Toch hebben veel managers en analisten het gevoel dat ze op dit punt ‘onderpresteren’ en dat er dus nog een wereld te winnen is. Dat is de reden waarom het Customer Insights Center een interessant opleidingsprogramma heeft ontwikkeld waarin wetenschap en praktijk samenkomen, met als doel om analisten bij te spijkeren ten aanzien van de nieuwste methoden, technieken en competenties die echt het verschil maken.

3. Hierbinnen wordt uitgebreid aandacht besteed aan nieuwe inzichten rondom Big Data vraagstukken (van churnmodellen tot segmentatie, etc. etc.). Ook worden belangrijke communicatievaardigheden getraind waarmee analisten overtuigender en doeltreffender kennis kunnen overbrengen aan de business.

4. Extra bijzonder is dat deze opleiding sinds kort is opgenomen in het curriculum van de University of Groningen Business School (UGBS). Deelnemers ontvangen een officieel diploma van de Rijksuniversiteit Groningen.

Aantoonbare meerwaarde voor marketinganalisten

5. Daarnaast biedt de unieke, kleinschalige opzet ruimte voor individuele coaching en het gebruik van voorbeelden en datasets uit de eigen werksituatie. Deze aanpak verzekert dat iedere deelnemer voldoende individuele aandacht krijgt en dat de opgebouwde kennis direct kan worden toegepast op eigen werkzaamheden.

6. De afgelopen zes edities hebben veel opgeleverd. Zo vertelt Nicole Lakens, data-analist bij Nationale Nederlanden: ‘Deze opleiding biedt een waardevolle combinatie van de harde en de zachte kant van het vak. (..) Inmiddels heb ik de cursus al aan iemand aangeraden en dat blijf ik ook doen, want het is zeer nuttig voor iedere analist die zijn impact wil vergroten!’

Bart Derksen, inmiddels manager bij Univé, vult aan:

Twaalf vrijdagen, centraal in Nederland, fiscaal aftrekbare investering

7. Het cursusprogramma bestaat uit ongeveer twaalf vrijdagen en loopt (rekening houdend met schoolvakanties) van september tot en met maart. Alle bijeenkomsten vinden plaats in centraal Nederland om de reistijden van deelnemers te beperken.

8. De investering bedraagt €6655 voor niet-leden inclusief hotelovernachting en catering. Leden van het Customer Insights Center krijgen korting en betalen de speciale prijs van €5929 per persoon. Opleidingskosten zijn volledig fiscaal aftrekbaar voor jou of je werkgever!

9. Informatie op deze website en in de brochures wordt steeds vermeld onder voorbehoud. Indien daarin wijzigingen/verbeteringen optreden, worden alle deelnemers tevoren schriftelijk dan wel telefonisch op de hoogte gesteld. De ervaring leert dat we op deze wijze in staat zijn om elke lichting nog impactvoller te maken.

Meer achtergrondinformatie vind je in de nieuwste brochure Impactvolle Marketinganalist.

Tips om jouw inschrijving ook het doel te doen treffen

10. In verband met de populariteit en de kleinschaligheid raden wij je aan om vroegtijdig in te schrijven om te voorkomen dat de opleiding vol zit. De inschrijving wordt gesloten na +/- 10 deelnemers, omdat bewust tijd wordt ingeruimd voor de leerdoelen van iedere individuele deelnemer.

11. De ervaring leert dat het soms lang kan duren voordat organisaties intern akkoord geven op opleidingen. Dus zelfs wanneer jij nog geen formeel akkoord hebt gekregen is het mogelijk om kosteloos en zonder verplichtingen een optie te nemen op een opleidingsplek. Mocht je nog een budgethouder of een leidinggevende moeten overtuigen, laat het ons dan gewoon weten. Want we hebben inmiddels veel ervaring om jou vooruit te helpen in het proces.

Schrijf je nu in of neem een optie via het inschrijfformulier voor de eerstvolgende lichting.

Alle RUGCIC geslaagden willen we via deze weg hartelijk feliciteren!
Alle RUGCIC geslaagden willen we via deze weg hartelijk feliciteren!

Natuurlijk zijn we persoonlijk bereikbaar voor alle vragen

12. Download de Frequently Asked Questions (FAQ) . Voor inhoudelijke vragen over het curriculum kun je terecht bij de kerndocenten van deze opleiding: Prof.dr. J.E. Wieringa (wetenschap) of drs. G.F. Haanstra (praktijk). Stel gerust alle overige vragen persoonlijk aan Lianne Molog-Kwant via 050 - 363 3686 of cic@rug.nl.


Overige opleidingen van het Customer Insights Center

Klik hier voor het complete opleidingenoverzicht van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC).

Laatst gewijzigd:06 oktober 2016 14:31