Skip to ContentSkip to Navigation

Customer Insights Center (RUGCIC)

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Customer Insights Center (RUGCIC)Meetings

Ronde Tafels (basisleden)

Regelmatig organiseert het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen een kleinschalige ronde tafelbijeenkomst voor basisleden.

Ben jij hier ook weer bij?

Ronde tafel bijeenkomst van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC)

Ronde Tafel voor RUGCIC Basisleden bij EDM in Nieuwegein over Unstructured data

Datum

Donderdagmiddag 1 juni 2017

Tijdens elke Ronde tafelbijeenkomst delen basisleden van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC) kennis met andere bedrijven die tegen dezelfde lastigheden aanlopen; gewoon omdat ze dezelfde klanten bedienen vanuit een andere branche of een ander perspectief. Het doel is om met een tijdsinvestering van slechts 1 middag de nodige up-to-date kennis uit te wisselen rondom een Customer Insights thema.

Daarbij starten we met een overzicht van beschikbare wetenschape kennis, horen daarna over de praktijkervaringen hiermee van onze gastorganisatie, terwijl we afsluiten met een discussie aan de hand van cases of stellingen.

Ditmaal komt het wetenschappelijke verhaal uit de koker van Prof. Jaap Wieringa, hoogleraar marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij zal een overzicht geven van de nieuwste wetenschappelijke kennis ten aanzien van Unstructured data. Want de hoeveelheid data neemt hand over hand toe, terwijl het steeds lastiger is om de inzichten uit die Big Data goed te koppelen. Hoe kunnen wij in deze brij van informatie onze klanten beter leren kennen, waardoor we gerichter en doeltreffender met ze kunnen communiceren? Over het algemeen lukt het bedrijven vrij goed om gestructureerde data te koppelen en om daar inzichten uit te krijgen. Echter, het koppelen van ongestructureerde data (reviews, tweets, videobeelden, geluidsopnames, sociale media berichten, etc.) blijkt toch een stuk lastiger. Dit, terwijl nieuwe methoden en technieken wel voor interessante doorbraken kunnen zorgen...

Hierna duiken we in de praktijk van EDM en zullen we aan de hand van cases kennis uit de praktijk delen tussen de aanwezige bedrijven. Wat blijkt in de praktijk wel of niet te werken? Waarom is dat zo? Hoe kunnen wij onze gestructureerde en ongestructureerde klantdata beter koppelen zodat (nog) betere Customer Insights ontstaan?

Deze klantinzichten willen we graag delen met een compact gezelschap van relevante marketeers van onze leden. Ben jij hierbij?

Agenda

13.00 ontvangst

13.30 wetenschappelijke inzichten

14.30 pauze

15.00 praktijkinzichten

16.00 discussie

17.00 borrel

Locatie

EDM, Wattbaan 1, Nieuwegein

Ook een Ronde Tafel bijeenkomst bij jou op kantoor?

Werk jij als marketeer bij één van onzeRUGCIC Basisleden en wil jij een onderwerp op de agenda zetten? Het vergt slechts een zaaltje op je eigen kantoor! Wij kunnen vanuit het Customer Insights Center een lezing met een overzicht van wetenschappelijke kennis verzorgen. Ook regelen wij vanuit RUGCIC de uitnodigingen aan een tiental andere leden om aan te schuiven. Wellicht helpt de efficiënt gebundelde kennis van zo’n middag jouw bedrijf om een sprong voorwaarts te maken. Verder is het natuurlijk altijd handig om anderen te kennen die met vergelijkbare vraagstukken bezig zijn. Samen weten we meer dan alleen. Mail jouw onderwerpsvoorstel naar cic@rug.nl.

Geen Basislid, maar Premium lid?

Is jouw bedrijf niet Basislid maar Premium? Klik dan even opExecutive Meetings om te zien of daar een passende bijeenkomst tussen zit! Voor vragen mag je natuurlijk gewoon mailen naar cic@rug.nl.

Eerdere Ronde Tafels Behandelde onderwerpen
1/6/2017 EDM: unstructured data
20/4/2017 Kien Panelwizard: morele klantbeslissingen
2/3/2017 Randstad: marketingpsychologie
27/10/2016 Webhelp: kunnen we Customer Lifetime Value beter inzetten?
13/10/2016 Prisma Direct: hoe krijgen we meer impact bij onze klanten?
29/9/2016 ANWB: hoe maken we omnichannel persoonlijker voor de klant?
30/6/2016 Univé: welke teamcompetenties hebben we nodig rondom big data?
18/2/2016 EDM: privacy vanuit de klant!
22/10/2015 KPN: hoe verbeteren bedrijven de segmentatie?
11/6/2015 Vodafone: hoe richten we klantwaardemanagement beter in?
7/5/2015 Aegon: the next best activity?
20/11/2014 Nuon: hoe verbeteren we loyaliteitsprogramma's?
23/10/2014 Menzis: hoe optimaliseren we ons pricing model?
12/6/2014 MetrixLab: waarom slagen of falen klantgerichte veranderingen precies?
17/10/2013 ING: hoe gaan we beter om met big data?
15/4/2013 Bol.com: hoe zetten wij behavioral targeting beter in?
Laatst gewijzigd:29 september 2017 16:24
printOok beschikbaar in het: English