Skip to ContentSkip to Navigation
Career ServicesOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

Career Services

Career ServicesCarrière-advies

LinkedIn

Met een profiel op LinkedIn richt je je op de totale arbeidsmarkt. Je zorgt dat je zichtbaar bent voor werkgevers en recruiters, maar ook dat je onthouden wordt door iedereen die jou nu of in de toekomst kan helpen bij het starten van een succesvolle carrière.

Factsheet LinkedIn
Download factsheet!

Eerste indruk


Een mening over jouw profiel is snel gevormd. Een goede eerste indruk wordt vooral bepaald door je profielfoto, headline en samenvatting. Je profielfoto en headline staan bovendien niet alleen prominent bovenaan je profielpagina, maar zijn ook op andere pagina’s zichtbaar. Je samenvatting is in veel gevallen het eerste dat bezoekers lezen. In zo’n samenvatting kun je over interesses, drijfveren en ambities vertellen. Zoek aansluiting bij je opleiding, ervaring en vaardigheden, want dat maakt jouw profiel helder en eenduidig. Een eerste indruk komt dus niet alleen voort uit je profielfoto, headline en samenvatting, maar ook uit de onmiskenbare overeenkomst met de rest van je profiel.
Workshop Linkedin voor beginners
Upcoming workshops (NL)
Check aanbod

Netwerk

LinkedIn maakt het mogelijk anderen te laten zien wat je te bieden hebt, maar het is ook een medium om contacten te onderhouden. Contacten die je nu opdoet kunnen later waardevol zijn. Het is daarom verstandig om het maken van een profiel niet uit te stellen tot het einde van je studie, maar om nu al te beginnen. Zo kun je ook mensen toevoegen die je maar kort sprak, maar die wel iets interessant zouden kunnen zijn voor jouw toekomst. Maak in je profiel gebruik van deze contacten. Referenties, samenwerkingen en onderschrijvingen maken een profiel niet alleen geloofwaardiger, maar zorgen er ook voor dat je profiel vaker bezocht wordt door contacten van jouw contacten.
Workshop Linkedin advanced users
Upcoming workshops (ENG)
Check aanbod

Kennis delen

Je valt op binnen jouw vakgebied door relevante groepen op te zoeken en actief deel te nemen aan discussies. Wanneer je besluit interessante artikelen en links te delen met jouw netwerk werk je aan je profilering. Afhankelijk van hoe bewust je daar een richting in kiest, kun je zelfs spreken van personal branding. Je profiel kan nog zo goed zijn, maar anderen zullen dat profiel wel moeten bezoeken. Na het vullen van je profiel en het opbouwen van een netwerk ga je daarom in het beste geval over tot het delen van kennis. Dat is een hele kunst. Niet voor niets bieden we daarom de workshop ‘LinkedIn voor gevorderden’ aan. Daarin leer je onder andere meer over het delen van kennis.

Laatst gewijzigd:17 februari 2017 11:07
printOok beschikbaar in het: English