Over ons Werken bij de RUG MBO-leerwerkplekken

Solliciteren naar een MBO-leerwerkplaats

Volg je de zogeheten Beroepsbegeleidende leerweg (BBL)? Dan kun je solliciteren op een vacature voor een leerwerkplaats bij de Rijksuniversiteit Groningen. In de afgelopen jaren zijn er leerwerkplaatsen aangeboden in verschillende studierichtingen, waaronder:

• Management-assistent
  • Servicemedewerker
  • Expert IT systems and devices
  • Allround facilitair medewerker

Meestal worden vacatures aangeboden op niveau 4 en soms niveau 3 van de betreffende opleiding. Een enkele keer betreft het niveau 2. Onder het tabblad "vacatures" staan de huidige vacatures vermeld.

Solliciteren doe je als volgt:

1. inschrijven voor een BBL-opleiding bij een Mbo-school (Alfa-college, Noorderpoort, of andere in de stad of regio)
  2. reageren op een van de openstaande vacatures (sollicitatiebrief en CV opsturen).

De afdeling waar de vacature is, selecteert uit de binnengekomen brieven de kandidaten die ze graag willen spreken.

Op grond van deze gesprekken kiezen ze een van de kandidaten. Met deze kandidaat worden dan verdere afspraken gemaakt en wordt een Praktijkovereenkomst gesloten. Dit is een overeenkomst tussen jou, het landelijk opleidingsorgaan en de Rijksuniversiteit. De school regelt deze overeenkomst.

Laatst gewijzigd:27 september 2023 14:17