Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid

Earth Hour

Wanneer:za 25-03-2017 20:30 - 21:30
Waar:Academiegebouw

Op initiatief van de Green Office doet de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) op 25 maart mee aan de wereldwijde actie Earth Hour. De lichten van het Academiegebouw zullen om 20.30 een uur lang doven. Hiermee willen we aandacht vragen voor de toekomst van de aarde, en de dreiging van klimaatverandering.

De RUG wil dat studenten en medewerkers zich bewust zijn van het belang van duurzaamheid, en hier zelf ook actief mee bezig zijn. De RUG heeft in de Roadmap 2015-2020 verschillende doelen gesteld om elk aspect van de universiteit te verduurzamen.  Zo wil de RUG in 2020 CO2 neutraal zijn, duurzaamheid geïntegreerd hebben in onderwijs en onderzoek en tenminste 25% van de energie uit hernieuwbare bronnen halen. Lees hier meer over de Roadmap en onze ambities.