Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Medezeggenschap

Lokaal Overleg

Wat doet het Lokaal Overleg?

In het Lokaal Overleg bespreken het College van Bestuur en de vier tot dit overleg toegelaten werknemersorganisaties (FNV, CNV Connectief en AOb (voorheen VAWO)) zaken die van belang zijn voor de rechtspositie van het personeel, alsmede de regels voor het personeelsbeleid binnen de RUG, voor zover van belang voor de rechtspositie van het personeel.

Afspraken die universiteiten en werknemersorganisatie maken op bedrijfstakniveau in het CAO-overleg zijn geen onderwerp van Lokaal Overleg. CAO-afspraken, die in nadere regels door de universiteit zelf moeten worden uitgewerkt, komen in het Lokaal Overleg wel op tafel.
Een en ander conform het bepaalde in de CAO Nederlandse Universiteiten.

De werknemersorganisaties in het Lokaal Overleg hebben een belangrijke stem bij personeelsplannen en reorganisaties; zij toetsen een reorganisatie aan de CAO en bepalen of er een sociaal plan moet worden vastgesteld. In dat geval dienen de werknemersorganisaties hiermee in te stemmen.

Leden:

Externe leden:

• A. (Ahmed) Charifi (AOb)
  • G. (Gerard) Krouwels (CNV)
  • A. (Abdelilah) Laoukili (FNV)

De woordvoerder van de vakbonden in het LO is Maarten Goldberg. Telefoon: 06-10500501, email: m.goldberg rug.nl.

Voor algemeen contact met het LO, email: vakbonden rug.nl.

Verslagen 2022/2023: