Versterken ‘winkelbeleving’ kan traditionele ketens redden in strijd met webshops
Online shoppen is sterk in opkomst. Dat bracht recent verschillende traditionele winkelketens in grote problemen. Toch hebben fysieke winkels zeker nog toekomst, stelt Laurens Sloot, bijzonder hoogleraar Retail Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. ‘Door de snel toegenomen mogelijkheden om online te bestellen gaan we anders winkelen. Retailers moeten daarop inspelen. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van betere service, persoonlijk advies, op maat ontworpen kleding of vers bereide gerechten in een sushibar in een supermarkt. De beleving wordt steeds belangrijker. Fysieke winkels moeten echt iets toevoegen aan hun aanbod.’
Meer informatie
- Contact: Laurens Sloot
- Nieuwsuur: ‘Online marktaandeel supermarkten groeit 20 tot 30 procent per jaar’
- Oratie prof.dr. Sloot: Online winkels groeien, wat kunnen traditionele retailers doen?
- Laurens Sloot benoemd tot bijzonder hoogleraar Retail Marketing
Laatst gewijzigd: | 24 september 2021 13:28 |
Meer nieuws
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...
-
18 april 2024
Ward Romeijnders appointed as Professor of Optimization under Uncertainty
The Faculty of Economics and Business is pleased to announce that Ward Romeijnders has been appointed as Professor of Optimization under Uncertainty. The chair is situated within the Department of Operations.
-
12 april 2024
Oratie Corine Noordhoff: Future ready retail
Tijdens haar oratie zal Corine Noordhoff inzichten verschaffen in de fundamentele elementen om te overleven en je bedrijf aan te passen in de retailsector. Noordhoffs oratie vindt plaats op vrijdag 19 april 2024, 16:15 – 17:00, in de aula van het...