Over ons Actueel Nieuws

RUG begint nieuw masterprogramma: Digital Humanities

17 februari 2016

Content van social media en audiovisuele media, sets met big data, digitale archieven, handschriftanalyse door computers: het geesteswetenschappelijk onderzoek verandert snel onder invloed van de digitale cultuur. De nieuwe vormen van onderzoek staan te boek als Digital Humanities: onderzoek in de geesteswetenschappen in een modern, digitaal jasje. Het is zo veelbelovend en heeft zo’n grote impact dat de RUG in september met een masterprogramma Digital Humanities (een track binnen de master Communicatie- en informatiewetenschappen) begint.

Video’s RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Eerdere afleveringen en andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:01 augustus 2022 14:33