Over ons Actueel Nieuws

Mens en dier dichter bij elkaar door oorlog

22 juli 2015

De Eerste Wereldoorlog is een belangrijk kantelpunt geweest in onze omgang met dieren, blijkt uit onderzoek van historica Monika Baár. De band met bijvoorbeeld honden en paarden die op het slagveld ontstond, zorgde voor een andere visie op dieren. De oorlog had uiteindelijk grote impact op het opleiden van blindengeleidehonden. De professionele opleiding daarvan begon een eeuw geleden, tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Over Unifocus

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Laatst gewijzigd:23 november 2021 13:30