Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Rijksuniversiteit Groningen biedt herexamentraining op 14 en 15 juni

11 juni 2014

Na een succesvolle examentraining waaraan ruim 640 leerlingen uit het hele land hebben deelgenomen, biedt de Rijksuniversiteit Groningen op zaterdag 14 en zondag 15 juni een herexamentraining aan voor vwo- en havoleerlingen. Vwo-leerlingen kunnen een training volgen in de vakken wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie, economie (zowel programma 2013 als 2014) en management & organisatie. Voor havoleerlingen worden de vakken wiskunde A, wiskunde B en natuurkunde aangeboden.

Deze week krijgen vwo- en havoleerlingen de uitslag van hun eindexamen. De herexamentraining is bedoeld voor leerlingen die onverhoopt zijn gezakt en voor leerlingen die graag een hoger gemiddelde willen halen.

Intensieve begeleiding

Tijdens de herexamentraining worden de deelnemers intensief begeleid. In elke groep van maximaal twaalf leerlingen is er per zes leerlingen één docent aanwezig, waardoor leerlingen met vragen snel geholpen kunnen worden. Daarnaast krijgt iedere leerling een door de RUG ontwikkelde syllabus met uitleg en opgaven, en wordt er tijdens de herexamentraining veel aandacht besteed aan wat er mis ging tijdens het centraal examen van het eerste tijdvak.

De RUG organiseert deze tweedaagse herexamentraining sinds 2007. Deelnemende leerlingen waren elk jaar erg enthousiast over de training en scoorden gemiddeld 1,5 punt hoger voor het herexamen dan voor het centraal eindexamen van het eerste tijdvak.

Aanmelden

Leerlingen kunnen zich tot uiterlijk vrijdag 13 juni, 12.00 uur inschrijven voor een herexamentraining.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 02:22