Nieuwe Unifocus: Consumenten beïnvloeden, studeren en ondernemen, en een portret van Heymans
De nieuwe Unifocus, het videomagazine van de RUG, staat online. In deze editie:
- Impulsief kiezen voor gezondheid. Hoe kun je consumenten voor een gezond product laten kiezen?
- Succesvol studeren én ondernemen. RUG-student Jordy Oosterveld stond onlangs in de finale van de landelijke Studenten Ondernemersprijs 2013.
- Gerard Heymans. RUG-hoogleraar Heymans was de grondlegger van de psychologie in Nederland.
In het online videomagazine Unifocus worden wekelijks drie onderwepen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.
Bekijk de volledige nieuwste Unifocus .
Laatst gewijzigd: | 13 maart 2020 02:15 |
Meer nieuws
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...
-
02 april 2024
Vliegen op houtstof
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
18 maart 2024
VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups
Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...